اپل احتمالا به خاطر مصرف باتری نمایشگرهای ۱۲۰ هرتز را از آیفون ۱۲ کنار گذاشته است

2

«جان پروسر»، افشاگر معروف مدعی شد سری آیفون 12 با رفرش ریت 120 هرتز رونمایی نخواهند شد چرا که اپل به خاطر مصرف بالای باتری مجبور شده بین سازگاری با شبکه 5G یا استفاده از این پنل‌ها یکی را انتخاب کند و در نهایت کفه ترازو به سود نسل پنجم شبکه بوده است.

حدود یک ماه قبل، «مینگ چی‌کو» تحلیلگر معروف اپل اعلام کرد که احتمالا گوشی‌های هوشمند آیفون 12 با رفرش ریت 120 هرتز معرفی خواهند شد. چند ماه قبل نیز « Ross Young» در توئیتی اعلام کرده بود گوشی‌های هوشمند جدید آیفون با نرخ بروزرسانی 120 هرتز رونمایی نخواهند شد.

در بین اخبار ضد و نقیضی که در مورد رفرش ریت نمایشگر آیفون 12 مطرح می‌شود،‌ »جان پروسر» نظر دیگری دارد. وی معتقد است که از نظر فنی آیفون ۱۲ پرو کاملا شرایط بهره‌مند شدن از پنل ۱۲۰ هرتزی را داشته اما کوپرتینویی‌ها دو سناریو مختلف پیشِ روی خود داشتند و درنهایت مجبور شدند یکی از سناریوها را انتخاب کنند.

براساس اعلام پروسر، اپل مجبور است بین انتخاب عرضه گوشی‌های خود با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G (به جای شبکه 4G) یا رونمایی آنها با نمایشگری با رفرش ریت 120 هرتز (به جای رفرش ریت 60 هرتز) یکی را انتخاب کند. افزودن هر دو ویژگی‌ جدید باعث کاهش بسیار شدید طول عمر باتری گوشی‌های هوشمند جدید می‌شود.

کوپرتینویی‌ها ظاهرا تصمیم گرفته‌اند از بین دو انتخابی که داشتند،‌ گوشی‌های هوشمندی با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G به بازار عرضه کنند که تا در بخش بازاریابی و فروش مانور بهتری بدهند.

معرفی گوشی هوشمندی با نمایشگری با رفرش ریت 120 هرتز و قابلیت اتصال به شبکه 5G، قطعا می‌تواند گزینه مناسبی برای کاربران باشد،‌ ولی به نظر نمی‌رسد کاربران بتوانند در سال جاری چنین آیفونی دراختیار داشته باشند. این احتمال وجود دارد که آیفون‌های 2021 بتوانند با هر دو ویژگی معرفی شوند.

رویداد رونمایی آیفون 12 روز سه شنبه 22 مهرماه برگزار خواهد شد. باید ببینیم درنهایت کوپرتینویی‌ها دستگاه‌های جدید خود را با چه مشخصاتی رونمایی خواهند کرد.

منبع: دیجیاتو

از شنیدن نظرات شما خوشحال خواهیم شد

نظرتان را ارسال کنید

درباره ما

ما در تخفیف مال تلاش می کنیم با جستجو در اینترنت و همکاری با سایت ها و فروشگاه های گوناگون تخفیف ها و کپن های تخفیف متنوع را برای شما معرفی نماییم.

اشتراک در خبرنامه

شبکه های اجتماعی ما

تخفیف مال
Logo