هرآنچه در مراسم معرفی گوشی‌های سری آیفون ۱۲ گذشت

3

اپل دیشب در مراسم «Hi, Speed» از گوشی‌های سری آیفون ۱۲ با پشتیبانی از شبکه 5G رونمایی کرد. این محصولات که شامل ۴ گوشی می‌شوند، تفاوت‌ها و شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند.

در حالی که انتظار داشتیم اپل زودتر از گوشی‌های جدید خود رونمایی کند، این کمپانی دیشب دست به چنین کاری زد و در کنار این محصولات، هوم پاد مینی و شارژر «مگ سیف» را نیز معرفی کرد و از حذف هدفون و آداپتور از جعبه جدیدترین گوشی‌های خود خبر داد. علاوه بر این برای اولین بار شاهد معرفی آیفون با مودم 5G بودیم. در ادامه نگاهی به مهمترین اتفاقات مراسم دیشب خواهیم داشت، با دیجیاتو همراه باشید.

تماشای جمع‌بندی ویدیویی دیجیاتو از مراسم آيفون ۱۲ در یوتیوب

تماشای جمع‌بندی ویدیویی دیجیاتو از مراسم آیفون ۱۲ در آپارات

آیفون ۱۲ مینی

آیفون ۱۲ مینی

اپل دیشب برای علاقه‌مندان به دنیای آیفون یک سورپرایز داشت و آن گوشی آیفون ۱۲ مینی به عنوان سبک‌ترین و باریکترین گوشی 5G جهان بود. این گوشی هوشمند شباهت‌های زیادی با برادر بزرگتر خود دارد با این حال از نمایشگر کوچکتری بهره می‌برد و همچنین قیمت پایینتری دارد.

این گوشی هوشمند اپل از نمایشگر ۵.۴ اینچی OLED از نوع Super Retina XDR بهره می‌برد که در بالای آن یک بریدگی عریض برای میزبانی دوربین سلفی دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی و سیستم فیس آیدی به چشم می‌خورد. اپل برای محافظت از این نمایشگر از فناوری جدیدی به نام «Ceramic Shield» استفاده کرده است.

قدرت این محصول مانند آیپد ایر ۴ و سایر گوشی‌های این سری توسط چیپست A14 Bionic تامین می‌شود که قدرت بالایی در اختیار خریداران قرار می‌دهد. این گوشی هوشمند دارای دوربین اصلی دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی بوده و در نسخه‌های مجهز به ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت پایه ۶۹۹ دلار به فروش می‌رسد.

آیفون ۱۲

آیفون ۱۲

آیفون ۱۲ در مقایسه با نسل قبلی خود ۱۱ درصد باریکتر، ۱۵ درصد کوچکتر و ۱۶ درصد سبکتر شده و همچنان از نمایشگر ۶.۱ اینچی OLED‌ از نوع Super Retina XDR‌ بهره می‌برد. این دستگاه نیز مانند تمام گوشی‌های جدید اپل برای محافظت از نمایشگر خود به Ceramic Shield مجهز شده است.

این گوشی هوشمند دارای چیپست ۵ نانومتری A14 Bionic بوده و در نسخه‌های مختلف مجهز به ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی به فروش می‌رسد. این محصول اپل از سیستم شارژ مگ سیف برخوردار است و روی پنل پشتی آن دوربین اصلی دوگانه با سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی به چشم می‌خورد. این محصول با قیمت پایه ۷۹۹ دلار وارد بازار خواهد شد.

آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس

آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس

دیشب اپل از سری پرو به عنوان قدرتمندترین و بزرگترین گوشی‌های سری آیفون ۱۲ نیز رونمایی کرد. آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس به ترتیب از نمایشگر ۶.۱ و ۶.۷ اینچی بهره می‌برند و دارای محافظ Ceramic Shield‌ هستند. روشنایی این پنل‌ها به ۱۲۰۰ نیت می‌رسد.

این گوشی‌های هوشمند نیز مانند برادران خود از شبکه 5G‌ پشتیبانی می‌کنند و کاربران آن‌ها در برخی بازارها مانند ایالات متحده آمریکا می‌توانند از موج میلی‌متری نیز استفاده کنند. اپل برای این محصولات چیپست A14 Bionic را درنظر گرفته که دارای ۶ هسته پردازشی است.

روی پنل پشتی این دستگاه‌ها شاهد قرارگیری دوربین اصلی سه گانه با سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی به همراه اسکنر LiDAR هستیم. گوشی‌های آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس در نسخه‌های مجهز به ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی وارد بازار می‌شوند و به ترتیب قیمت پایه برابر ۹۹۹ و ۱۰۹۹ دلار دارند.

شارژر مگ سیف

شارژر مگ سیف

این محصول اپل که تلاشی برای ورود به دنیای شارژ بی‌سیم محسوب می‌شود، به پورت مگ سیف مورد استفاده در لپ‌تاپ‌های قدیمی اپل مجهز شده اما گوشی‌های سری آیفون ۱۲ را به صورت بی‌سیم شارژ می‌کند.

شارژر مگ سیف به صورت آهنربایی به پشت آیفون‌ها می‌چسبد و اپل از این برند برای مجموعه‌ای از لوازم جانبی دیگر مانند کیس و استند استفاده خواهد کرد.

شارژر مگ سیف

این کمپانی همچنین از «MagSafe Duo» نیز رونمایی کرده که توسط آن می‌توانید آیفون خود را به همراه یک دستگاه دیگر به صورت همزمان شارژ کنید. شارژهای جدید اپل خروجی برابر ۱۵ وات دارند

هوم پاد مینی

هوم پاد مینی

در کنار این گوشی‌های هوشمند، اپل از اسپیکر هوشمند جدید خود نیز رونمایی کرد. هوم پاد مینی همانند برادر بزرگتر خود دارای بدنه‌ای پارچه‌ای است و می‌توان آن را در رنگ‌های سفید و مشکی سفارش داد.

این اسپیکر هوشمند کوچک از چیپست S5 اپل بهره می‌برد که طبق اعلام این کمپانی، در هر ثانیه ۱۸۰ مرتبه موسیقی پخش شده را پردازش و تنظیم می‌کند. یکی از ویژگی‌های مهم این محصول، امکان کارکرد آن به عنوان یک هاب مرکزی برای تشخیص مکان دقیق اپل واچ سری ۶ و آیفون به کمک اولترا واید باند است.

هوم پاد مینی با قیمت ۹۹ دلار وارد بازار می‌شود و پیش فروش آن از تاریخ ۱۶ آبان معرفی خواهد شد و خریداران از تاریخ ۲۶ آبان به آن دسترسی پیدا خواهند کرد.

حذف هدفون و آداپتور از جعبه سری آیفون ۱۲

آیفون ۱۲

همانطور که انتظار داشتیم، اپل در مراسم دیشب اعلام کرد به علت مسائل زیست محیطی تصمیم به حذف هدفون و آداپتور از جعبه جدید گوشی‌های خود گرفته است که البته در گذشته شاهد حذف شارژر از جعبه ساعت‌های هوشمند اپل واچ سری ۶ و اپل واچ SE نیز بودیم.

به گفته اپل، با حذف این دو مورد مواد خام کمتری برای فروش هر آیفون مصرف می‌شود و علاوه بر این، ابعاد جعبه گوشی‌های جدید آن نیز کاهش شدیدی را تجربه کرده است. این اقدام اپل بدون شک انتقاد و حتی خشم کاربران این برند را به همراه خواهد داشت.

به تازگی اپل از ارزان‌ترین هدفون بی‌سیم خود به نام بیتس فلکس رونمایی کرده که شاید کاربران بجای هدفون پیش فرض گوشی‌های سری آیفون ۱۲، با پرداخت مبلغ ۵۰ دلار حاضر به خرید آن باشند.

منبع: دیجیاتو

از شنیدن نظرات شما خوشحال خواهیم شد

نظرتان را ارسال کنید

درباره ما

ما در تخفیف مال تلاش می کنیم با جستجو در اینترنت و همکاری با سایت ها و فروشگاه های گوناگون تخفیف ها و کپن های تخفیف متنوع را برای شما معرفی نماییم.

اشتراک در خبرنامه

شبکه های اجتماعی ما

تخفیف مال
Logo