دوربین‌های نیکون Z6 II و Z7 II با پشتیبانی از دو کارت حافظه معرفی شدند

3

نیکون از جدیدترین دوربین‌های فول فریم بدون آینه پرچمدار خود رونمایی کرد. نیکون Z6 II به سنسور ۲۴ مگاپیکسلی و دوربین Z7 II به سنسور ۴۵.۷ مگاپیکسلی مجهز شده است.

این دوربین‌ها از بدنه مشابه با نسخه اصلی خود بهره می‌برند، با این حال بهبودهای زیادی را تجربه کرده‌اند. در حالی که نسخه اصلی آن‌ها قادر به ضبط ویدیوهای 4K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه هستند، در محصولات جدید می‌توان ویدیوهای 4K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط کرد.

دوربین نیکون Z6 II ویدیوهای ۶۰ فریم بر ثانیه را به اندازه APC-S‌ کراپ می‌کند، در حالی که در ویدیوهای ۳۰ فریم بر ثانیه از کل سنسور استفاده می‌کند. در دوربین Z7 II میزان کراپ ۱.۰۸ برابر بوده و در ویدیوهای ۳۰ فریم بر ثانیه از عرض کامل سنسور استفاده می‌کند.

نیکون Z6 II

نیکون Z6 II

این دوربین‌ها از قابلیت‌های «ProRes RAW» به همراه «Balckmagic RAW» از طریق دستیار ویدیویی «Blackmagic» پشتیبانی می‌کنند و هردوی آن‌ها فیلم‌های ۱۰ بیتی HLG را به یک ضبط کننده خارجی منتقل می‌کنند. در حالت کلی دوربین Z6 II در مقایسه با برادر خود محصول بهتری برای ضبط ویدیو محسوب می‌شود.

بدنه این محصولات در مقایسه با مدل‌های اصلی Z6 و Z7 تغییرات کمی را تجربه کرده که مهم‌ترین آن‌ها، امکان پشتیبانی از دو کارت حافظه است. در یکی از درگاه‌ها می‌توان از کارت‌های «UHS II» و در دیگری از کارت‌های سریعتر «XQD» یا «CFexpress» استفاده کرد. نیکون با افزودن درگاه دوم، یکی از بزرگترین مشکلات نسل اصلی را برطرف کرده است.

نیکون Z6 II

نیکون Z6 II

سرعت ثبت تصاویر نیز توسط این دوربین‌ها بهبود زیادی را تجربه کرده. دوربین Z6 II قادر به ثبت تصاویر RAW با کیفیت ۱۲ بیتی و فوکوس خودکار مداوم تک نقطه به صورت ۱۴ فریم بر ثانیه است. اگر به دنبال ردیابی سوژه باشید، عملکرد آن به ۱۲ فریم بر ثانیه کاهش پیدا می‌کند.

نیکون Z7 II می‌تواند به صورت ۱۰ فریم بر ثانیه عکس بگیرد که البته این عملکرد مربوط به فوکوس خودکار مداوم تک نقطه می‌شود. با وجود چنین موضوعی، عملکرد آن‌ها در مقایسه با گذشته بهبودهای زیادی داشته و ظرفیت بافر دو برابر شده است.

نیکون Z7 II

نیکون Z7 II

نیکون این محصولات خود را به پردازنده سریع «Expeed 6» مجهز کرده که سرعت فوکوس خودکار را بهبود می‌دهد. بزرگترین تغییر در این بخش مربوط به فوکوس خودکار روی صورت و تشخیص چشم می‌شود که در حالت‌های مختلف به آن دسترسی خواهید داشت.

سایر ویژگی‌های این محصولات مانند سنسورها، طراحی بدنه و منظره یاب الکترونیکی ۳.۶۹ میلیون نقطه‌ای در مقایسه با نسل قبلی تغییراتی را تجربه نکرده‌اند که البته نمی‌توان از چنین موضوعی خرده گرفت. با این حال نمایشگر مورد استفاده در این دوربین‌ها تنها از تغییر زاویه پشتیبانی کرده و نمی‌توان آن را چرخاند که روی کارایی این محصولات تاثیر می‌گذارد.

نیکون Z7 II

نیکون Z7 II

دوربین نیکون Z6 II ماه آینده میلادی از راه می‌رسد و قیمت بدنه آن برابر ۲۰۰۰ دلار خواهد بود که البته با سفارش لنز ۷۰-۲۴ میلی‌متری «Nikkor Z» قیمت آن به ۲۶۰۰ دلار افزایش پیدا می‌کند. نیکون Z7 II ماه دسامبر با قیمت ۳۰۰۰ و ۳۶۰۰ دلار به ترتیب برای بدنه و همراه با لنز در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

منبع: دیجیاتو

از شنیدن نظرات شما خوشحال خواهیم شد

نظرتان را ارسال کنید

درباره ما

ما در تخفیف مال تلاش می کنیم با جستجو در اینترنت و همکاری با سایت ها و فروشگاه های گوناگون تخفیف ها و کپن های تخفیف متنوع را برای شما معرفی نماییم.

اشتراک در خبرنامه

شبکه های اجتماعی ما

تخفیف مال
Logo