تسلا از هفته آتی نسخه کاملا خودران اتوپایلوت را به شکل محدود عرضه می‌کند

2

«ایلان ماسک» مدیرعامل تسلا از عرضه نسخه آزمایشی و کاملاً خودران سیستم اتوپایلوت برای تعداد محدودی از مشتریان در هفته آتی خبر داد.

ماسک با انتشار توییت جدید اعلام کرد که نسخه «محدود» سیستم اتوپایلوت از ۲۹ مهر برای «تعداد کمی از رانندگان حرفه‌ای و محتاط» عرضه خواهد شد. خودروهای تسلا در حال حاضر با نسخه استاندارد سیستم اتوپایلوت به دست مشتری می‌رسند که قابلیت‌هایی همچون چرخش فرمان، ترمزگیری و شتاب گیری را دارد.

نسخه کاملاً خودران اتوپایلوت که در قالب یک آپشن ۸ هزار دلاری قابل خریداری است، از قابلیت‌هایی مثل تغییر لاین، تشخیص تابلوهای ایست، چراغ راهنمایی و پارک اتوماتیک برخوردار است. این نسخه با وجودی که نام «کاملاً خودران» را یدک می‌کشد، همچنان توانایی کنترل کامل خودرو را نداشته و راننده باید پس از فعال کردن آن کاملاً هوشیار باشد.

ماسک در رویداد Battery Day که اوایل مهر ماه امسال برگزار شد، از تغییرات گسترده در کدنویسی سیستم اتوپایلوت خبر داد و گفت که نسخه جدید و بهبو یافته آن به زودی عرضه می‌شود. مدیرعامل تسلا اضافه کرد که این نسخه حدوداً یک ماه دیگر عرضه می‌شود و مردم پس از امتحان کردن آن متوجه تغییرات «بنیادین» آن خواهند شد.

تسلا همواره با انتشار بروزرسانی‌های نرم افزاری سعی در ارتقا نسخه کاملاً خودران اتوپایلوت داشته، ولی تاکنون موفق به عرضه نسخه نهایی این پکیج برخلاف وعده‌های ماسک نشده است. ماسک اواخر سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که خودروهای تسلا تا پایان سال ۲۰۱۷ قادر به رانندگی کاملاً خودران در ایالات متحده خواهند بود. وی همچنین سال گذشته گفت که «مطمئن است» خودروهای تسلا «سال ۲۰۱۹ قادر به پیدا کردن راننده در پارکینگ، سوار کردن و رساندن او به مقصد بدون هیچ گونه دخالتی» خواهند بود.

 

 

منبع: دیجیاتو

از شنیدن نظرات شما خوشحال خواهیم شد

نظرتان را ارسال کنید

درباره ما

ما در تخفیف مال تلاش می کنیم با جستجو در اینترنت و همکاری با سایت ها و فروشگاه های گوناگون تخفیف ها و کپن های تخفیف متنوع را برای شما معرفی نماییم.

اشتراک در خبرنامه

شبکه های اجتماعی ما

تخفیف مال
Logo