با قابلیت‌های دوربین سری آیفون ۱۲ آشنا شوید

2

اپل بالاخره از سری آیفون ۱۲ با قابلیت‌های جدید و متنوع رونمایی کرد. بدون شک یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آیفون‌های جدید، دوربین آن‌هاست. در این مطلب با فناوری‌های دوربین هر چهار عضو خانواده آیفون ۱۲ و قابلیت‌های آن‌ها آشنا می‌شوید.

آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی: دوربین دوگانه

آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی از دوربین دوگانه برخوردارند. با اینکه دوربین اصلی در هر دو مدل همانند نسل قبل ۱۲ مگاپیکسلی است، اما لنز آن حالا به ۷ المان مجهز شده و روزنه آن بزرگ‌تر شده است (f/1.6) که سبب می‌شود نسبت به نسل قبل ۲۷ درصد نور بیشتری وارد سنسور شود. این یعنی حالا می‌توان عکس‌هایی روشن‌تر، با نویز کمتر و با عمق میدان کمتر در محیط‌های کم نور انداخت.

دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دوم از نوع فوق عریض با گشودگی دیافراگم f/2.4 بوده و میدان دید ۱۲۰ درجه را ارائه می‌کند. لنز این دوربین ۵ المان داشته و فاصله کانونی معادل ۱۳ میلیمتر را به ارمغان می‌آورد. آیفون ۱۲ و مدل مینی از فناوری «دیپ فیوژن» برخوردار هستند که اجاز ثبت بیشترین میزان جزئیات حین عکسبرداری را می‌دهد. اپل می‌گوید این فناوری حالا علاوه بر دوربین اصلی، برای دوربین فوق عریض نیز قابل استفاده است.

قابلیت نایت مود (Night Mode) برای دوربین فوق عریض و دوربین سلفی TrueDepth قابل استفاده است. این قابلیت برای دوربین فوق عریض آیفون ۱۱ در دسترس نبود، اما حالا با تمام دوربین‌های آیفون ۱۲ می‌توانید عکس‌های بهتری در شب بگیرید. قابلیت جدید دیگر، امکان فیلمبرداری تایم لپس در شب و با استفاده از نایت مود است.

فناوری Smart HDR 3 نیز به طور خودکار فاکتورهایی مثل توازن سفیدی و کنتراست را حین عکسبرداری تنظیم می‌کند تا عکس‌ها طبیعی‌تر شوند. علاوه بر این امکان فیلمبرداری HDR با دالبی ویژن و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه وجود دارد.

آیفون ۱۲ پرو: دوربین سه‌گانه + اسکنر LiDAR

آیفون ۱۲ پرو به دوربین سوم از نوع تله‌فوتو با گشودگی دیافراگم f/2.0 و فاصله کانونی معادل ۵۲ میلیمتر مجهز شده و تا اینجا تفاوتی با دوربین تله‌فوتو آیفون ۱۱ پرو ندارد. اما حالا و در آیفون ۱۲ پرو امکان استفاده از فناوری دیپ فیوژن برای دوربین تله‌فوتو میسر شده است.

اما نکته جالب‌تر اینکه آیفون ۱۲ پرو به اسکنر LiDAR هم مجهز شده که به شما اجازه می‌دهد عکس‌های بسیار بهتری در نور کم بگیرید. اپل می‌گوید سنسور LiDAR در محیط‌های کم نور ۶ برابر سریع‌تر فوکوس خودکار انجام دهد و به شما اجازه می‌دهد با فعال بودن نایت مود عکس‌های پرتره بگیرید.

دوربین‌های اصلی و فوق عریض آیفون ۱۲ پرو تفاوتی با آیفون ۱۲ ندارند، اما تفاوت اصلی به دوربین تله فوتو برمی گردد که به ترتیب بزرگنمایی اپتیکال و دیجیتال ۲ و ۱۰ برابری را به ارمغان می‌آورد. فیلمبرداری HDR با دالبی ویژن نیز همانند آیفون ۱۲ وجود دارد، ولی به جای ۳۰ فریم بر ثانیه با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه می‌توانید فیلمبرداری کنید.

آیفون ۱۲ پرو مکس: دوربین سه‌گانه + اسکنر LiDAR

دوربین اصلی آیفون ۱۲ پرو مکس پیشرفت قابل توجهی نسبت به دوربین اصلی سه مدل دیگر کرده است. دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی این گوشی گشودگی دیافراگم f/1.6 را داشته و سنسور آن ۴۷ درصد بزرگ‌تر است که به گفته اپل کیفیت عکسبرداری در محیط‌های کم نور را تا ۸۷ درصد بهبود می‌دهد. دوربین اصلی همچنین از قابلیت لرزشگیر تصویر اپتیکال در سطح سنسور برخوردار است، یعنی به جای لنز، سنسور هم برای تصحیح لرزش‌های دست حرکت می‌کند و این یعنی عکسبرداری و فیلمبرداری واضح‌تر و باکیفیت‌تر.

دوربین ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فوتو آیفون ۱۲ پرو مکس از ضریب اف ۲.۲ برخوردار بوده و به لطف لنز با فاصله کانونی معادل ۶۵ میلیمتر، بزرگنمایی اپتیکال ۲.۵ برابری و دیجیتال ۱۲ را به ارمغان می‌آورد. دوربین فوق عریض تفاوتی با آیفون ۱۲ و مدل پرو نداشته و اسکنر LiDAR نیز مشابه مدل پرو است. قابلیت‌های نرم افزاری دوربین این مدل از جمله فیلمبرداری HDR با دالبی ویژن و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه نیز مشابه مدل پرو است.

آنطور که در گزارش نوشته شده، اپل در آینده قابلیت‌های نرم افزاری جدیدی را به آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس اضافه می‌کند که یکی از آن‌ها فرمت ProRAW نام داشته و قرار است فناوری دیپ فیوژن را با فرمت RAW ترکیب کند.

منبع: دیجیاتو

از شنیدن نظرات شما خوشحال خواهیم شد

نظرتان را ارسال کنید

درباره ما

ما در تخفیف مال تلاش می کنیم با جستجو در اینترنت و همکاری با سایت ها و فروشگاه های گوناگون تخفیف ها و کپن های تخفیف متنوع را برای شما معرفی نماییم.

اشتراک در خبرنامه

شبکه های اجتماعی ما

تخفیف مال
Logo